Descarrega el cartell en aquest enllaç

Estat

  • Sol·licitud
  • Concessió
  • Justificació
  • Finalitzat

En Junta de Govern de la Diputació de Barcelona celebrada el 25 d’abril de 2024, s'ha aprovat la concessió de subvencions en el marc de la convocatòria per l'atorgament de subvencions a favor d'entitats sense finalitat de lucre de l'Àrea de Feminismes i Igualtat.

El termini de presentació de sol·licituds està tancat.

El termini de presentació de les esmenes a la sol·licitud està tancat.

La tramitació de la sol·licitud s'ha de fer exclusivament per via electrònica seguint la següent ruta:

  1. Seu electrònica de la Diputació de Barcelona.
  1. Tràmits i serveis ciutadania.
  1. Subvencions Feminismes i Igualtat
  2. Sol·licitud per a la concessió de subvencions, en règim de concurrència competitiva, atorgades per l'Àrea de Feminismes i Igualtat de la Diputació de Barcelona, a favor d’entitats sense finalitat de lucre per al 2024.
  3. Esmena d’errades o omissions en les sol·licituds per a la concessió de subvencions, en règim de concurrència competitiva atorgades per l’Àrea de Feminismes i Igualtat de la Diputació de Barcelona, a favor d’entitats sense finalitat de lucre per al 2024.
  4. Ompliu tots els camps del formulari electrònic de sol·licitud i adjunteu els següents documents (recomanem que descarregueu els documents en pdf a l'ordinador i els obriu amb l'Acrobat):
IMPORTANT! En cas de voler presentar dos projectes (un pels Programes 1 a 4 i un pel Programa 5), s'han de presentar dues sol·licituds. Una per a cada projecte. Cada sol·licitud s'ha d'acompanyar de la memòria i pressupost i, si escau, declaració responsable de compliment dels requisits de la Llei 11/2023 i representació legal.

Per saber els navegadors que es poden utilitzar, les signatures electròniques vàlides així com altres requisits tecnològics podeu consultar el següent enllaç. També hi trobareu un telèfon de contacte en cas de dubtes tècnics: https://seuelectronica.diba.cat/requisitsTecnologics.asp

IMPORTANT! Un cop presentada la sol·licitud, reviseu que al Justificant de recepció hi figuri codi de petició i que a l’apartat Relació de documents aportats, hi figuren tots els documents que cal adjuntar-hi.
En cas de PROBLEMES INFORMÀTICS amb la sol·licitud electrònica podeu:
Trucar al Suport informàtic per tramitació electrònica: Tel. 900 101 934.
Les interessades que tinguin dificultats per realitzar la presentació electrònica de documentació requerida en les diferents fases (sol·licitud, esmena, justificació,...) d’aquesta convocatòria podran, abans de finalitzar el termini de presentació, dirigir-se al Registre General de la Diputació de Barcelona (Rambla Catalunya 126, Barcelona), on rebran assistència per part dels funcionaris adscrits a la Unitat de Registre-Oficina d’Assistència en matèria de registres per realitzar aquest tràmit, de dilluns a divendres de 10:00 a 13:00 hores. Prèviament, caldrà consultar al web els horaris i condicions per a la presència física al Registre (https://www.diba.cat/web/registre).
Tot això, sens perjudici de la presentació en qualsevol altre registre electrònic de les administracions públiques catalanes o de la resta de subjectes als que es refereix l’article 2.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
En aquest darrer supòsit, les interessades hauran d’anunciar a la Gerència de Serveis de Feminismes i Igualtat, mitjançant correu electrònic adreçat a gs.feminismesi@diba.cat i a registre.general@diba.cat, la tramesa efectuada abans de la finalització del termini establert de la convocatòria.
Per la  RESTA de consultes sobre la sol·licitud de subvencions: 
Atenció exclusiva per correu electrònic:   gsfi.subv_entitats@diba.cat

En Junta de Govern de la Diputació de Barcelona celebrada en data 26 de setembre, s’ha aprovat la concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva, amb l’objecte de finançar projectes en matèria de feminismes i igualtat a favor d’entitats sense finalitat de lucre durant l’any 2024, de l’Àrea de Feminismes i Igualtat.

Podeu consultar els resultats del BOPB en el següent enllaç
El termini de presentació de la justificació voluntària està obert fins el 15 de novembre de 2024

Les justificacions i la documentació annexada s’hauran de presentar electrònicament a través de la seu electrònica de la Diputació de Barcelona en el següent enllaç

La presentació de les esmenes de la justificació voluntària es podrà realitzar des del següent enllaç

Per poder visualitzar el formulari del compte justificatiu cliqueu l’enllaç i, un cop obert, descarregueu-lo i deseu-lo al vostre ordinador, i obriu-lo amb Adobe Acrobat. També podeu clicar a sobre de l’enllaç amb el botó dret del ratolí, desar-lo al vostre ordinador i obrir-lo amb Adobe Acrobat.

1) Per a subvencions de més de 3.000 euros, caldrà presentar un Compte justificatiu simplificat, que contindrà:

A. Memòria de l’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la present convocatòria, així com de les activitats realitzades, els resultats obtinguts i les desviacions respecte el pressupost previst.

B. Memòria econòmica justificativa del cost total del projecte amb el contingut establert en l’article 75.2 del RLGS.

C. Respecte a les despeses imputades en el compte justificatiu simplificat, el beneficiari haurà d’adjuntar una mostra dels justificants de les despeses relacionades en la memòria econòmica, per tal d’obtenir una evidència raonable de l’adequada aplicació de la subvenció. La mostra estarà conformada pels justificants de les despeses relacionades en la memòria econòmica i hauran de representar com a mínim el 50% de l’import de la subvenció concedida. Si aquests justificants no conformen almenys el 5% de tots els justificants del cost, es demanaran justificants addicionals fins a arribar a aquest percentatge.

D. Documentació gràfica de l’esdeveniment de l’any 2024, on s’acrediti que l’entitat beneficiària fa constar la col·laboració de la Diputació de Barcelona, en els termes de la base 26.

2) Per a les subvencions d’import fins a 3.000,00 euros, caldrà presentar un Compte justificatiu simplificat, que contindrà:

A. Memòria de l’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la present convocatòria, així com de les activitats realitzades, els resultats obtinguts i les desviacions respecte el pressupost previst.

B. Memòria econòmica justificativa del cost total del projecte amb el contingut establert en l’article 75.2 del RLGS.

C. Respecte a les despeses imputades en el compte justificatiu simplificat, el beneficiari haurà d’adjuntar una mostra dels justificants de les despeses relacionades en la memòria econòmica, per tal d’obtenir una evidència raonable de l’adequada aplicació de la subvenció. L’entitat haurà de presentar, com a mínim, el justificant de la despesa d’import més elevat imputada a la subvenció concedida.

D. Documentació gràfica de l’esdeveniment de l’any 2024, on s’acrediti que l’entitat beneficiària fa constar la col·laboració de la Diputació de Barcelona, en els termes de la base 26.

3) Per a qualsevol subvenció concedida independentment del seu import (les 2 opcions anteriors es podran substituir per aquesta 3a opció independentment de l’import de la subvenció concedida), Compte justificatiu amb aportació d’informe d’auditor, que contindrà:

A. Memòria de l’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la present convocatòria, així com de les activitats realitzades, els resultats obtinguts i les desviacions respecte el pressupost previst.

B. Memòria econòmica abreujada justificativa del cost de l’activitat amb el contingut mínim de l’article 74.5 RLGS, que contindrà com a mínim un estat representatiu de la totalitat de les despeses i dels ingressos de les activitats subvencionades, degudament agrupades, amb indicació de les quantitats inicialment pressupostades i les desviacions produïdes. La memòria econòmica haurà d’anar acompanyada d’un informe emès per un/a auditor/a de comptes designat/da d’acord amb allò previst a l’article 74.2 RLGS.

C. Documentació gràfica de l’esdeveniment de l’any 2024, on s’acrediti que l’entitat beneficiària fa constar la col·laboració de la Diputació de Barcelona, en els termes de la base 26.

Per saber els navegadors que es poden utilitzar, les signatures electròniques vàlides així com altres requisits tecnològics podeu consultar el següent enllaç. També hi trobareu un telèfon de contacte en cas de dubtes tècnics: https://seuelectronica.diba.cat/requisitsTecnologics.asp

En cas de PROBLEMES INFORMÀTICS amb la justificació podeu:
Trucar al Suport informàtic per tramitació electrònica: Tel. 900 101 934.
Les interessades que tinguin dificultats per realitzar la presentació electrònica de documentació requerida en les diferents fases (sol·licitud, esmena, justificació,...) d’aquesta convocatòria podran, abans de finalitzar el termini de presentació, dirigir-se al Registre General de la Diputació de Barcelona (Rambla Catalunya 126, Barcelona), on rebran assistència per part dels funcionaris adscrits a la Unitat de Registre-Oficina d’Assistència en matèria de registres per realitzar aquest tràmit, de dilluns a divendres de 10:00 a 13:00 hores. Prèviament, caldrà consultar al web els horaris i condicions per a la presència física al Registre (https://www.diba.cat/web/registre).
Tot això, sens perjudici de la presentació en qualsevol altre registre electrònic de les administracions públiques catalanes o de la resta de subjectes als que es refereix l’article 2.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
En aquest darrer supòsit, les interessades hauran d’anunciar a la Gerència de Serveis de Feminismes i Igualtat, mitjançant correu electrònic adreçat a gs.feminismesi@diba.cat i a registre.general@diba.cat, la tramesa efectuada abans de la finalització del termini establert de la convocatòria.
Per la  RESTA de consultes sobre la justificació de subvencions: 
Atenció exclusiva per correu electrònic:   gsfi.subv_entitats@diba.cat
El termini de justificació final està obert del 2 de gener al 3 de març del 2025

Les justificacions i la documentació annexada s’hauran de presentar electrònicament a través de la seu electrònica de la Diputació de Barcelona en el següent enllaç

La presentació de les esmenes de la justificació es podrà realitzar des del següent enllaç

Per poder visualitzar el formulari del compte justificatiu cliqueu l’enllaç i, un cop obert, descarregueu-lo i deseu-lo al vostre ordinador, i obriu-lo amb Adobe Acrobat. També podeu clicar a sobre de l’enllaç amb el botó dret del ratolí, desar-lo al vostre ordinador i obrir-lo amb Adobe Acrobat.

1) Per a subvencions de més de 3.000 euros, caldrà presentar un Compte justificatiu simplificat, que contindrà:

A. Memòria de l’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la present convocatòria, així com de les activitats realitzades, els resultats obtinguts i les desviacions respecte el pressupost previst.

B. Memòria econòmica justificativa del cost total del projecte amb el contingut establert en l’article 75.2 del RLGS.

C. Respecte a les despeses imputades en el compte justificatiu simplificat, el beneficiari haurà d’adjuntar una mostra dels justificants de les despeses relacionades en la memòria econòmica, per tal d’obtenir una evidència raonable de l’adequada aplicació de la subvenció. La mostra estarà conformada pels justificants de les despeses relacionades en la memòria econòmica i hauran de representar com a mínim el 50% de l’import de la subvenció concedida. Si aquests justificants no conformen almenys el 5% de tots els justificants del cost, es demanaran justificants addicionals fins a arribar a aquest percentatge.

D. Documentació gràfica de l’esdeveniment de l’any 2024, on s’acrediti que l’entitat beneficiària fa constar la col·laboració de la Diputació de Barcelona, en els termes de la base 26.

2) Per a les subvencions d’import fins a 3.000,00 euros, caldrà presentar un Compte justificatiu simplificat, que contindrà:

A. Memòria de l’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la present convocatòria, així com de les activitats realitzades, els resultats obtinguts i les desviacions respecte el pressupost previst.

B. Memòria econòmica justificativa del cost total del projecte amb el contingut establert en l’article 75.2 del RLGS.

C. Respecte a les despeses imputades en el compte justificatiu simplificat, el beneficiari haurà d’adjuntar una mostra dels justificants de les despeses relacionades en la memòria econòmica, per tal d’obtenir una evidència raonable de l’adequada aplicació de la subvenció. L’entitat haurà de presentar, com a mínim, el justificant de la despesa d’import més elevat imputada a la subvenció concedida.

D. Documentació gràfica de l’esdeveniment de l’any 2024, on s’acrediti que l’entitat beneficiària fa constar la col·laboració de la Diputació de Barcelona, en els termes de la base 26.

3) Per a qualsevol subvenció concedida independentment del seu import (les 2 opcions anteriors es podran substituir per aquesta 3a opció independentment de l’import de la subvenció concedida), Compte justificatiu amb aportació d’informe d’auditor, que contindrà:

A. Memòria de l’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la present convocatòria, així com de les activitats realitzades, els resultats obtinguts i les desviacions respecte el pressupost previst.

B. Memòria econòmica abreujada justificativa del cost de l’activitat amb el contingut mínim de l’article 74.5 RLGS, que contindrà com a mínim un estat representatiu de la totalitat de les despeses i dels ingressos de les activitats subvencionades, degudament agrupades, amb indicació de les quantitats inicialment pressupostades i les desviacions produïdes. La memòria econòmica haurà d’anar acompanyada d’un informe emès per un/a auditor/a de comptes designat/da d’acord amb allò previst a l’article 74.2 RLGS.

C. Documentació gràfica de l’esdeveniment de l’any 2024, on s’acrediti que l’entitat beneficiària fa constar la col·laboració de la Diputació de Barcelona, en els termes de la base 26.

Per saber els navegadors que es poden utilitzar, les signatures electròniques vàlides així com altres requisits tecnològics podeu consultar el següent enllaç. També hi trobareu un telèfon de contacte en cas de dubtes tècnics: https://seuelectronica.diba.cat/requisitsTecnologics.asp

En cas de PROBLEMES INFORMÀTICS amb la justificació podeu:
Trucar al Suport informàtic per tramitació electrònica: Tel. 900 101 934.
Les interessades que tinguin dificultats per realitzar la presentació electrònica de documentació requerida en les diferents fases (sol·licitud, esmena, justificació,...) d’aquesta convocatòria podran, abans de finalitzar el termini de presentació, dirigir-se al Registre General de la Diputació de Barcelona (Rambla Catalunya 126, Barcelona), on rebran assistència per part dels funcionaris adscrits a la Unitat de Registre-Oficina d’Assistència en matèria de registres per realitzar aquest tràmit, de dilluns a divendres de 10:00 a 13:00 hores. Prèviament, caldrà consultar al web els horaris i condicions per a la presència física al Registre (https://www.diba.cat/web/registre).
Tot això, sens perjudici de la presentació en qualsevol altre registre electrònic de les administracions públiques catalanes o de la resta de subjectes als que es refereix l’article 2.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
En aquest darrer supòsit, les interessades hauran d’anunciar a la Gerència de Serveis de Feminismes i Igualtat, mitjançant correu electrònic adreçat a gs.feminismesi@diba.cat i a registre.general@diba.cat, la tramesa efectuada abans de la finalització del termini establert de la convocatòria.
Per la  RESTA de consultes sobre la justificació de subvencions: 
Atenció exclusiva per correu electrònic:   gsfi.subv_entitats@diba.cat

FAQS

La Sol·licitud

Del 3 al 23 de maig de 2024 (ambdós inclosos).

La sol·licitud per participar en aquesta subvenció s’ha de presentar pel tràmit específic habilitat a la Seu electrònica de la Diputació de Barcelona, ubicat a la https://seuelectronica.diba.cat/tramits-ciutadania/, mitjançant el formulari electrònic normalitzat. No s’admet la presentació de la sol·licitud mitjançant qualsevol altre formulari diferent al model normalitzat (base 6).

Les interessades que tinguin dificultats per realitzar la presentació electrònica de documentació requerida en les diferents fases (sol·licitud, esmena, justificació,...) d’aquesta convocatòria podran, abans de finalitzar el termini de presentació, dirigir-se al Registre General de la Diputació de Barcelona (Rambla Catalunya 126, Barcelona), on rebran assistència per part dels funcionaris adscrits a la Unitat de Registre-Oficina d’Assistència en matèria de registres per realitzar aquest tràmit, de dilluns a divendres de 10:00 a 13:00 hores. Prèviament caldrà consultar al web els horaris i condicions per a la presència física al Registre (https://www.diba.cat/web/registre).

Tot això, sens perjudici de la presentació en qualsevol altre registre electrònic de les administracions públiques catalanes o de la resta de subjectes als que es refereix l’article 2.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En aquest darrer supòsit, les interessades hauran d’anunciar a la Gerència de Serveis d’Igualtat i Ciutadania, mitjançant correu electrònic adreçat a gs.igualtatc@diba.cat i a registre.general@diba.cat, la tramesa efectuada abans de la finalització del termini establert de la convocatòria.

No. La sol·licitud per participar en aquesta subvenció s’ha de presentar pel tràmit específic habilitat a la Seu electrònica de la Diputació de Barcelona (bases 5 i 6).

El formulari electrònic de sol·licitud haurà d’estar signat pel representant legal o persona apoderada de l’entitat, amb el certificat electrònic de representació de l’entitat o certificat electrònic personal (DNIe o altres o altres sistemes de firma electrònica admesos a la Política de signatura electrònica de la Diputació de Barcelona consultable a la seu electrònica de la Diputació).

El formulari electrònic de la sol·licitud conté les declaracions responsables necessàries perquè l’entitat concurrent pugui manifestar que compleix els requisits previstos en aquesta convocatòria i que disposa de la documentació que els acredita. Amb la signatura electrònica del formulari, el representant legal de l’entitat presenta la sol·licitud i es fa responsable de tot el que s’hi declara d’acord amb aquesta convocatòria (base 5).

En el cas que el formulari electrònic de sol·licitud no el signi el representant legal de l’entitat amb un certificat electrònic de representació de l’entitat, cal adjuntar al formulari electrònic els poders de representació o certificat expedit pel/per la Secretari/ària de l’entitat, signat electrònicament, acreditatiu de la representació legal de la persona que signa electrònicament el formulari electrònic de la sol·licitud (base 5).

Un model de document de representació legal el podeu trobar al lloc web: https://www.diba.cat/web/igualtat-ciutadania/subvencions-a-entitats-2024).

Aquest document l’heu de guardar com a PDF i signar digitalment.

Us recomanem que us baixeu l’Adobe Acrobat Reader DC que és gratuït i permet signar digitalment documents PDF.

Sí. La subvenció atorgada serà compatible amb qualsevol altra concedida per altres administracions o ens públics o privats. Podrà ser compatible amb qualsevol subvenció concedida per la Diputació de Barcelona, excepte amb aquelles que estiguin incloses al Pla estratègic de subvencions 2024 de l’Àrea de Feminismes i Igualtat com a subvencions nominatives. (Base 24)

L’import total de les subvencions rebudes per la mateixa finalitat no podrà superar el cost total del projecte a desenvolupar.

Sí. Cada sol·licitant podrà presentar un màxim de 2 sol·licituds, una per un projecte emmarcat en algun dels programes 1 a 4, i una altra sol·licitud per a un projecte emmarcat en el Programa 5. (Base 5)

En cas de presentació de més d’una sol·licitud per la mateixa entitat pels programes 1 a 4, la sol·licitud presentada amb posterioritat serà inadmesa per l’òrgan instructor. (Base 6)

En cas de presentació de més d’una sol·licitud per la mateixa entitat pel Programa 5, la

sol·licitud presentada amb posterioritat serà inadmesa per l’òrgan instructor. (Base 6)

Els projectes

Es poden presentar com a màxim 2 projectes per entitat, dels quals 1 projecte en relació a un dels programes 1 a 4; i 1 projecte en relació al Programa 5.

PROGRAMES 1 a 4:

Programa 1- Promoció i foment dels drets de les dones i les nenes

  • Projectes de sensibilització, empoderament i visibilització de les nenes, noies adolescents/joves i dones
  • Accions que promoguin la participació social, cultural, política i tecnològica de les nenes, noies adolescents i joves i dones
  • Formacions especialitzades o professionalitzadores sobre igualtat
  • Accions per potenciar el paper de les nenes, noies adolescents i joves i dones i abordar l’equitat de gènere en àmbits com l’esport, la cultura, la ciència, o en altres àmbits masculinitzats
  • Projectes de coeducació comunitaris
  • Projectes per visibilitzar i promoure els drets sexuals i reproductius de les dones
  • Projectes o accions per combatre la pressió estètica

Programa 2 - Abordatge, prevenció i reparació de les violències masclistes

  • Accions, programes o recursos de sensibilització i formació per promoure una societat no sexista i prevenir les violències masclistes
  • Actuacions per l’empoderament, formació i/o inserció laboral de dones en situació de violència masclista
  • Programes de reparació integral que incloguin actuacions en diferents àmbits com la salut, l’habitatge, l’educació, el mercat de treball, etc.
  • Accions d’acompanyament i suport psicològic i/o jurídics a noies adolescents i dones
  • Serveis especialitzats d'acolliment d'emergència per a dones en situació de violència masclista i els seus fills i filles
  • Accions i programes específics de detecció i atenció a les violències sexuals
  • Accions i programes específics de detecció i atenció de les violències digitals
  • Accions i programes de promoció de masculinitats igualitàries
  • Accions de prevenció i detecció de les violències masclistes en infants, adolescents i joves en àmbits com educació en el lleure, espais d'oci, esportius i culturals

Programa 3 - Suport a les persones LGTBI+ i lluita contra la LGTBI-fòbia

  • Accions de sensibilització, formació i reconeixement dels drets de les persones LGTBI+ i la diversitat de la identitat, expressió i orientació de gènere
  • Projectes d’assessorament i acompanyament a persones LGTBI+
  • Projectes vinculats a la salut, l’habitatge, el mercat laboral, o els drets sexuals i reproductius adreçats a persones LGTBI+
  • Projectes i actuacions contra les situacions de discriminació per orientació sexual, expressió i identitat de gènere

Programa 4 – Promoció de l’ocupació de les dones i lluita contra la feminització de la pobresa i la precarietat

  • Projectes o actuacions per millorar la situació de dones o grups de dones vulnerables, en risc d’exclusió o en situació de pobresa, centrades en drets com l'habitatge, la salut o la comunitat.
  • Projectes per promoure la formació, acreditació professional i/o permanència en el mercat de treball de dones en situació de vulnerabilitat.
  • Accions de capacitació tecnològica de les treballadores de sectors feminitzats i amb alt índex de precarietat per reduir la bretxa digital
  • Projectes per a l’emprenedoria i/o l’autoocupació de les dones
  • Projectes de millora del benestar emocional i apoderament de dones treballadores en sectors precaritzats.
  • Accions de sensibilització entorn a la feminització de la pobresa i la precarietat
  • Accions per a la professionalització i millora de les condicions de les dones en sectors precaritzats o masculinitzats
  • Projectes de formació i accions d’acompanyament per a la creació de xarxes i grups d’empoderament, promoció i defensa dels drets per a les treballadores de la llar i les cures

PROGRAMA 5

Programa 5 – Incorporació a les entitats d’eines de planificació de polítiques  d’igualtat i de prevenció de les violències masclistes,  o per raó de sexe, orientació sexual  i identitat i expressió de gènere en l’àmbit laboral

  • Elaboració de Plans d’igualtat interns dins les entitats.
  • Elaboració de mesures d’igualtat, auditories salarials, registres salarials i valoracions de llocs de treball amb perspectiva de gènere.
  • Elaboració de protocols d’abordatge de les violències masclistes o per raó de sexe, orientació sexual  i identitat i expressió de gènere en l’àmbit laboral dins les entitats. Implantació de  punts liles.
  • Implantació de les mesures previstes en instruments de planificació d’igualtat de gènere interns aprovats per l’entitat: Activitats i projectes formatius dins les organitzacions que formin part de plans d’igualtat interns, protocols d’assetjament o altres processos pro-equitat de gènere.
  • Accions de canvi per promoure mesures dins el teixit associatiu i cooperatiu en matèria d’usos i d’organització del temps,  de cures i de corresponsabilitat, (formacions i/o accions de sensibilització,...)
  • Projectes de cura i millora del benestar emocional dels equips de treball.

  • Actuacions o actes puntuals com exposicions, congressos, jornades, festes, publicacions, premis, estudis o investigacions.
  • Projectes amb finalitats contràries als protocols i xarxes a les quals estigui adherida la Diputació de Barcelona o projectes contraris a mocions aprovades pel Ple de la corporació.

Podran ser beneficiàries d’aquestes subvencions les persones jurídiques privades, no lucratives, és a dir, sense afany de lucre, legalment constituïdes i degudament inscrites en el registre corresponent, que realitzin l’activitat que fonamenta el seu atorgament i que realitzen activitats que compleixin amb les prescripcions i requisits especificats en la base 2, sempre que no estiguin afectades per cap de les prohibicions contingudes a l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (en endavant LGS).

Les susdites persones jurídiques han de tenir el domicili social o delegació permanent en un municipi de la demarcació de la Diputació de Barcelona.

Les societats cooperatives poden ser beneficiàries d’aquests ajuts sempre que compleixin amb els requisits que s’especifiquen a l’art. 144 de la Llei 12/2015, del 9 de juliol, de cooperatives.

Les sol·licituds presentades per entitats que desenvolupin activitats de caràcter mercantil o que siguin entitats mercantils, en tot cas, seran desestimades per considerar-se entitats lucratives.

També quedaran excloses les entitats que estiguin incloses al Pla estratègic de subvencions 2024 de l’Àrea de Feminismes i Igualtat com a beneficiàries d’una subvenció nominativa.

Aquests requisits hauran de ser efectius amb anterioritat a la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

El compliment dels requisits per obtenir la condició de beneficiari s’ha de manifestar mitjançant la signatura de les declaracions responsables corresponents que s’inclouen al formulari de sol·licitud de la subvenció.
En cas de no declarar responsablement l’acompliment d’aquests requisits, l’entitat sol·licitant ha d’acreditar el compliment d’aquests requisits a través dels documents o certificacions acreditatives corresponents.

El pressupost

El pressupost és una previsió dels ingressos i les despeses del projecte que heu explicat a la memòria.

Tingueu en compte que un pressupost elevat del projecte o activitat pel qual se sol·licita la subvenció no implica, necessàriament, que l’import a atorgar sigui superior.

En aquest sentit el pressupost ha de reflectir estrictament la previsió d’ingressos i despeses de l’activitat per a la qual se sol·licita la subvenció, ja que posteriorment en el moment de la JUSTIFICACIÓ la normativa obliga a justificar el cost total de l’activitat.

Recordeu que la previsió d’ingressos no pot ser superior o igual a la previsió de despeses, doncs no pot haver-hi sobrefinançament.

Es subvenciona com a màxim el 50% del cost total del projecte.

Amb caràcter general es consideraran despeses subvencionables les despeses directament vinculades amb el projecte presentat. Aquelles que, de manera indubtable, responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada i s’efectuïn en el termini establert en les Bases Reguladores. L'activitat que origina la despesa ha de ser necessària per a l’execució del projecte subvencionat i ha de quedar reflectida en la Memòria de l’actuació. Tals com:

a. Despeses de publicitat i promoció del projecte (cartells, programes, tríptics i similars, anuncis i publicacions), despeses en pàgines web, xarxes socials i noves tecnologies o aquelles necessàries per publicitar i promocionar el projecte subvencionat.

b. Sous i salaris i/o contractes del personal implicat directament en el projecte. Per acreditar aquesta despesa caldrà especificar les tasques i dedicació al formulari de justificació (camp Observacions).

c. L’IVA suportat, que ha de constar desglossat, quan les beneficiàries no puguin deduir-lo, recuperar-lo o compensar-lo.

d. Despesa derivada de la contractació dels serveis d’auditoria per elaborar el compte justificatiu amb informe d’auditoria.

Les factures i rebuts han de fer referència a despeses del projecte subvencionat i realitzades entre l’1 de gener i el 31 de desembre de 2024 i caldrà que la despesa imputada a la Diputació de Barcelona hagi estat efectivament pagada amb anterioritat a l’acabament del període de justificació. (base 16)

Tot i que poden formar part del cost total del projecte, no es consideraran despeses subvencionables per part de la  Diputació de Barcelona les següents:

a. Factures, rebuts o despeses corresponents a dietes i despeses de manutenció

b. Adquisició de bens materials i equipaments inventariables.

c. L’IVA suportat, quan el beneficiari pugui deduir-lo, recuperar-lo o compensar-lo.

Pel que fa a despeses indirectes, enteses com aquelles que són compartides per l’activitat subvencionada i per la resta d’activitats que realitzi l’entitat beneficiària (sous i salaris del personal administratiu o directiu (no implicat directament al projecte), despeses de gestoria, subministraments, lloguer, material d’oficina i consumibles informàtics, serveis de neteja i seguretat,...), no podran superar el 10 % de l'import de les despeses directes que s’han imputat a la Diputació de Barcelona. (Base 17)

No està permesa la subcontractació de l'execució del projecte/activitat subvencionada. (Base 18)

La finalitat de les subvencions és finançar projectes en matèria de feminismes i igualtat i el procediment de concessió és la concurrència competitiva. És a dir, les subvencions s’atorgaran a aquelles sol·licituds que obtinguin una millor valoració dels projectes presentats, un cop aplicats únicament els criteris objectius determinats a les bases. Així, la realització de l'activitat objecte de la subvenció haurà de ser executada totalment pel beneficiari/ària, sigui amb mitjans propis o mitjançant la contractació d'empreses o professionals. Per tant, com s'indica a les Bases, no està permesa la subcontractació de l'execució del projecte/activitat subvencionat. S'entén que existeix subcontractació quan el beneficiari/ària concerta amb tercers l'execució de l'activitat subvencionada. La subcontractació, a vegades, es pot confondre amb la contractació externa.

 

A manera d'exemples, si una entitat beneficiària rep una subvenció per donar cursos de formació, estarem davant una contractació externa si contracta els ponents o les aules, o el material formatiu..., però si contracta a una empresa per a la realització íntegra dels cursos, estarem davant una subcontractació. Si una entitat beneficiària rep una subvenció per incorporar eines de planificació a l’entitat (plans interns, mesures d’igualtat,...), pot contractar externament aquelles accions que no pugui cobrir amb mitjans propis, però no pot contractar l’elaboració íntegra del projecte. Si una entitat beneficiària rep una subvenció per impulsar un punt lila a l’entitat, pot contractar externament, per exemple, la formació per capacitar el personal.

Les sol·licitants, per poder concórrer a la convocatòria, hauran de:

a. Emplenar el formulari electrònic de sol·licitud de la Seu electrònica de la Diputació de Barcelona, signat pel/per la representant legal de l’entitat amb un certificat electrònic de representació de l’entitat o certificat electrònic personal.

b. Declarar sota la seva responsabilitat, mitjançant les declaracions responsables incloses en el formulari electrònic de sol·licitud, el següent:

i. Declaro responsablement que l’entitat està legalment constituïda i inscrita en els registres corresponents, així com tenir la seu social o delegació permanent a la demarcació de Barcelona i exercir l’activitat que fonamenta l’atorgament d’aquest ajut econòmic.

ii. Declaro responsablement complir amb el contingut previst en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

iii. Declaro responsablement que l’entitat no és mercantil i tampoc desenvolupa activitats de caràcter mercantil i que l’entitat no té ànim de lucre.

iv. Declaro responsablement que en tractar-se d’una societat cooperativa l’entitat no té ànim de lucre perquè compleix amb l’establert en l’article 144 de la Llei 12/2015, del 9 de juliol, de cooperatives.

v. Declaro responsablement trobar-me al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents.

En aquest sentit, el formulari electrònic de sol·licitud incorporarà també la següent autorització:

AUTORITZO expressament, amb la signatura d’aquest formulari, a la Diputació de Barcelona perquè verifiqui el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents, així com perquè consulti, verifiqui o obtingui directament i/o per mitjans electrònics la informació necessària per a la tramitació d’aquesta sol·licitud.

En el cas que l’entitat sol·licitant no autoritzi expressament a la Diputació quedarà obligat a aportar les certificacions previstes a l’article 45 de la Ordenança General de Subvencions. 

vi. Quan les activitats per les que es rebi subvenció impliquin contacte habitual amb menors, declaro responsablement que disposo i disposaré de manera prèvia a l’inici de les activitats, de les certificacions legalment establertes per acreditar que el personal que s’adscrigui a la realització de les activitats subvencionades no ha estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, que inclou l’agressió i abús sexual, la prostitució i l’explotació sexual i la corrupció de menors, així com per tràfic d’éssers humans i, en cas que canviï alguna persona adscrita al projecte o a les activitats subvencionades, declaro responsablement que, prèvia la seva adscripció, faré la comprovació oportuna pel que fa al cas i obtindré les esmentades certificacions acreditatives.

vii. Declaro responsablement que executaré el projecte o activitat i compliré en estrictes termes tot el previst en l’instrument regulador de la subvenció.

viii. Declaro responsablement que em sotmetré a les actuacions de comprovació que realitzi l’òrgan concedent i al control financer que pugui efectuar la Intervenció General de la Diputació de Barcelona.

ix. Declaro responsablement que comunicaré a la Diputació de Barcelona, en el moment de justificar l’ajut econòmic, l’obtenció d’altres subvencions o ingressos sol·licitats per la mateixa activitat.

x. Declaro responsablement que són certes i completes les dades consignades que es detallen en el formulari de sol·licitud, i que la documentació annexa correspon fidelment amb el seu original.

xi. Declaro responsablement que les retribucions dels òrgans de direcció o administració de l’entitat a la qual represento són les que s’indiquen a continuació, i resto assabentat que en el cas que la subvenció concedida sigui superior als 10.000 euros, la Diputació de Barcelona farà púbiques aquestes retribucions, de conformitat amb allò que preveu l’article 15.2 de la llei 19/2014, de 29 de desembre,  de transparència accés a la informació pública i bon govern. (En el formulari electrònic es desplega una taula editable per incorporar les retribucions del càrrecs).

xii. Declaro responsablement que l’entitat ha presentat la documentació acreditativa de la seva personalitat jurídica i de la seva representació legal en anteriors convocatòries gestionades per la Gerència de Serveis d’Igualtat i Ciutadania de la Diputació de Barcelona, que aquesta documentació ha estat presentada com a màxim en els darrers 5 anys i que continua vigent i sense modificacions. (En el formulari electrònic es desplega una taula editable per incorporar quina documentació s’ha lliurat i quan).

En el cas que el sol·licitant, indiqui que l’esmentada documentació s’aporta en la present convocatòria, bé perquè no la van aportar en anteriors cries o bé perquè aquesta documentació ha estat modificada o no continua vigent, caldrà adjuntar al formulari electrònic de sol·licitud la següent documentació:

  • Targeta d’identificació Fiscal de l’entitat peticionària (NIF).
  • Escriptura de constitució o Estatuts.
  • Inscripció registral de l’entitat en el registre corresponent.

xiii. Declaro responsablement que, cas de resultar proposat com a beneficiari, accepto sense reserves la subvenció corresponent, així com totes les seves condicions.

En el cas que el sol·licitant no declari l’acceptació de la subvenció serà requerit per mitjans electrònics a l’adreça de correu electrònic indicada, perquè en el termini de quinze dies hàbils a partir del dia següent a la publicació de la concessió, procedeixi a expressar la dita acceptació, amb la indicació de què si no ho fa així s’entendrà que renuncia a la subvenció corresponent.

c. En el cas que la sol·licitud no la signi el representant legal de l’entitat amb un certificat electrònic de representació de l’entitat, caldrà, a més, adjuntar al formulari electrònic de sol·licitud els poders de representació o certificat expedit pel/per la Secretari/ària de l’entitat, signat electrònicament, que acrediti la representació legal de l’entitat de la persona que signa electrònicament la sol·licitud.

d. Adjuntar  la Memòria del projecte o activitat a realitzar per al que es demana la subvenció, d’acord amb el model normalitzat que es podrà trobar al lloc web (https://www.diba.cat/web/igualtat-ciutadania/subvencions-a-entitats-2024).

e. Adjuntar el pressupost per al projecte pel que es demana la subvenció, d’acord amb el model normalitzat que es podrà trobar al lloc web (https://www.diba.cat/web/igualtat-ciutadania/subvencions-a-entitats-2024) que inclou la declaració de les subvencions, o altres ingressos previstos per a la mateixa finalitat.

f. Si escau, declaració responsable de compliment dels requisits dels articles 5, 17, 28 i concordants de la Llei 11/2023, del 27 de desembre, de foment de l'associacionisme, per poder ser destinatari de les mesures de foment, d’acord amb la base 19, d’acord amb el model normalitzat que es podrà trobar al lloc web (https://www.diba.cat/web/igualtat-ciutadania/subvencions-a-entitats-2024).

Si es vol adjuntar documentació no presentada juntament amb la sol·licitud, cal fer-ho dins el termini de presentació de sol·licituds, mitjançant el tràmit específic d’esmena de la sol·licitud: https://seuelectronica.diba.cat/tramits-ciutadania/feminismes-igualtat/tramits/202420245120014973AAGSIC_2113.asp

 

D’altra banda, en cas que la documentació presentada sigui incorrecta o incompleta, es requerirà al sol·licitant, per mitjans electrònics a l’adreça de correu electrònic indicada, que en el termini de deu dies hàbils a partir del dia següent a la notificació, procedeixi a la seva rectificació o a la incorporació de les esmenes necessàries, amb la indicació que si no ho fa així s’entendrà per desistit de la seva sol·licitud. Les esmenes s’han de presentar a través del tràmit específic d’esmena de sol·licitud habilitat a la seu electrònica de la Diputació de Barcelona: https://seuelectronica.diba.cat/tramits-ciutadania/feminismes-igualtat/tramits/202420245120014973AAGSIC_2113.asp

L’omissió de presentació de la Memòria del projecte o activitat en els termes expressats en la base 5.3 d) i/o la manca de presentació del pressupost del projecte o activitat en els expressats en la base 5.3 e), no seran motiu de requeriment, el que suposarà l’exclusió automàtica de la convocatòria.

L’omissió de presentació de la declaració responsable de compliment dels requisits dels articles 5, 17, 28 i concordants de la Llei 11/2023, del 27 de desembre, de foment de l'associacionisme, en els termes expressats en la base 5.3 f) no serà motiu de requeriment. (base 7)

Si es vol adjuntar documentació no presentada juntament amb la sol·licitud, cal fer-ho dins el termini de presentació de sol·licituds, mitjançant el tràmit d’esmena de la sol·licitud.

El termini per a l’atorgament de les subvencions serà, com a màxim, de tres mesos a comptar des de la data de tancament del període de presentació de sol·licituds.

La publicació en el Butlletí Oficial de la Província de l’acte de concessió substitueix la notificació i produeix els mateixos efectes, en aplicació de l’article 45 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de procediment administratiu comú de les administracions públiques, en tractar-se d’actes integrants d’un procediment de concurrència competitiva. La publicació s’ha de fer en el termini de deu dies des de l’aprovació. (Base 13)

La concessió també es publicarà a la seu electrònica de la Diputació de Barcelona.

La subvenció ha de ser acceptada de forma expressa. En aquest sentit, els sol·licitants poden declarar la seva acceptació mitjançant les declaracions responsables incloses en el formulari electrònic de sol·licitud a les que es fa referència en la base 5 d’aquesta convocatòria. En el cas que el sol·licitant no hagi declarat l’acceptació, serà requerit per mitjans electrònics a l’adreça de correu electrònic indicada, perquè en el termini de quinze dies hàbils a partir del dia següent a la publicació de la concessió, procedeixi a expressar l’acceptació de la subvenció, amb la indicació de què si no ho fa així s’entendrà que renuncia a la subvenció.

En cas que les entitats beneficiàries presentin la declaració responsable de la base 5.3, f) d’aquesta convocatòria, de conformitat amb els articles 5, 17, 28 i concordants de la Llei 11/2023, del 27 de desembre, de foment de l'associacionisme, s’establirà un primer pagament del 50% per avançat en el termini màxim de dos mesos des de la resolució de la concessió de subvencions, sempre i quan s’hagi acceptat expressament la subvenció en els termes assenyalats en la base 5 en relació amb la base 14 d’aquesta convocatòria.

El 50% restant es pagarà un cop es justifiqui en temps i forma el 100% de la subvenció atorgada, d’acord amb la base 20.

En cas que no presentin la declaració responsable de la base 5.3, f), d’aquesta convocatòria, el pagament s’efectuarà d’un sol cop i prèvia la presentació dels justificants que en aquesta convocatòria s’exigeixen, dins del termini establert a tal efecte a la base 20, sempre i quan s’hagi acceptat expressament la subvenció en els termes assenyalats en la base 5 en relació amb la base 14 d’aquesta convocatòria.

Així mateix, abans del/s pagament/s el beneficiari/ària haurà d’acreditar fefaentment trobar-se al corrent de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.