Amb 14 projectes actius a la demarcació i una inversió de més de 80 milions d’euros dels fons Next Generation EU, la Diputació de Barcelona aposta per consolidar l’impacte dels Plans de Sostenibilitat Turística en Destinació amb una millor planificació, coordinació i finançament a llarg termini.
Amb l’objectiu d’impulsar la sostenibilitat, la digitalització i la governança turística, la trobada reunirà 150 gestors de més de 100 destinacions.
Tradicions, dolços, escapades rurals, rutes del vi i estades en càmpings fan de l'Entorn Barcelona una destinació ideal per gaudir del turisme de proximitat durant Setmana Santa, dins la campanya “Sense anar més lluny”.
Segons l'estudi del LABturisme, al 2024 el cost mitjà per visitant s'incrementa un 11,9% respecte l’any anterior, impulsat sobretot per l’augment del turisme internacional i l’allargament de les estades.
Amb 100 empreses distingides amb el segell de sostenibilitat i 117 punts d’informació turística, el Baix Llobregat consolida la seva aposta per un model turístic responsable i de qualitat.
Gerencia de Servicios de Turismo
La Gerencia de Servicios de Turismo de la Diputación de Barcelona impulsa, acompaña, refuerza y consolida las políticas turísticas de los gobiernos locales de la provincia de Barcelona para contribuir al desarrollo socioeconómico y sostenible del territorio ofreciendo soporte técnico, económico e institucional a los 311 municipios y otras entidades territoriales de la provincia. Asimismo, ofrece programas dirigidos a las destinaciones y a las empresas turísticas del sector para la mejora de la gestión y competitividad turística sostenible, e impulsa acciones de promoción junto a los entes territoriales, para la creacion de nuevos productos turísticos que contribuyen al desarrollo social y económico de los municipios y al bienestar de la ciudadanía.
La Gerencia pretende ser un referente para la planificación y gestión de políticas turísticas de los entes locales de la provincia y, desde el compromiso con la Agenda 2030 y la Agenda Europea por el Turismo 2030, impulsar un turismo ambientalmente sostenible, socialmente justo, territorialmente equilibrado y basado en la innovación.