Avaluació de serveis

Tant les dades quantitatives com les qualitatives sobre els recursos, els serveis i i els usuaris de les biblioteques són fonamentals per fer evident i confirmar el valor excepcional que proporcionen als ciutadans en general i als usuaris en particular.

Les estadístiques bibliotecàries serveixen als responsables polítics i tècnics del servei per planificar el futur, conduir el present i explicar el passat. 
 

Què és el que mostren les estadístiques?

El compromís polític i de les autoritats queda demostrat amb els recursos mobilitzats per garantir un servei bibliotecari de qualitat. Aquests recursos són: edificis, mobiliari, equipament informàtic, personal, fons documental i logística. Les estadístiques bibliotecàries comptabilitzen aquests inputs.

Per altra banda, les estadístiques estan referides als serveis que proporcionen les biblioteques, i mesuren l’ús dels serveis bibliotecaris ja siguin presencials o virtuals, i també caracteritzen estadísticament els usuaris que els fan servir: són els outputs.

Finalment, la producció i ús dels serveis bibliotecaris generen uns beneficis per als usuaris que els fan servir (alfabetització, competències informacionals, inclusió...), i per als ciutadans i les comunitats en general; són els outcomes als que estan dedicats els estudis d’impacte. 

La Gerència de Serveis de Biblioteques manté un sistema d’informació d’estadística bibliotecària, i impulsa l’avaluació dels serveis com a instrument per a la seva millora a través de diferents projectes.
 


Avaluació i qualitat: 

Dades estadístiques: 

 

Articles i comunicacions: 

 

Més informació

Unitat d'Estadístiques i Qualitat
Gerència de Serveis de Biblioteques
c/ Urgell, 187 (edifici annex al Vagó)
08036 Barcelona
a/e: gsb.estadistiques@diba.cat