Amb 14 projectes actius a la demarcació i una inversió de més de 80 milions d’euros dels fons Next Generation EU, la Diputació de Barcelona aposta per consolidar l’impacte dels Plans de Sostenibilitat Turística en Destinació amb una millor planificació, coordinació i finançament a llarg termini.
Amb l’objectiu d’impulsar la sostenibilitat, la digitalització i la governança turística, la trobada reunirà 150 gestors de més de 100 destinacions.
Tradicions, dolços, escapades rurals, rutes del vi i estades en càmpings fan de l'Entorn Barcelona una destinació ideal per gaudir del turisme de proximitat durant Setmana Santa, dins la campanya “Sense anar més lluny”.
Segons l'estudi del LABturisme, al 2024 el cost mitjà per visitant s'incrementa un 11,9% respecte l’any anterior, impulsat sobretot per l’augment del turisme internacional i l’allargament de les estades.
Amb 100 empreses distingides amb el segell de sostenibilitat i 117 punts d’informació turística, el Baix Llobregat consolida la seva aposta per un model turístic responsable i de qualitat.
Gerència de Serveis de Turisme
La Gerència de Serveis de Turisme de la Diputació de Barcelona impulsa, acompanya, reforça i consolida les polítiques turístiques dels governs locals de la província de Barcelona per contribuir al desenvolupament socioeconòmic i sostenible del territori, oferint suport tècnic, econòmic i institucional als 311 municipis i altres entitats territorials de la província. Així mateix, ofereix programes dirigits a les destinacions i a les empreses turístiques del sector per a la millora de la gestió i competitivitat turística sostenible, i impulsa accions de promoció juntament amb els ens territorials, per a la creació de nous productes turístics que contribueixin al desenvolupament social i econòmic dels municipis i al benestar de la ciutadania.
La Gerència pretén ser un referent per a la planificació i gestió de polítiques turístiques dels ens locals de la província i, des del compromís amb l'Agenda 2030 i l'Agenda Europea per al Turisme 2030, impulsar un turisme ambientalment sostenible, socialment just, territorialment equilibrat i basat en la innovació.