Curs: Gestió documental i arxius municipals

Aula: Videoformació.
Professor: Marc Garriga i Albert Rumbo Soler (tècnics OPC). la Diputació de Barcelona. Un curs per conèixer breument el context legislatiu dels arxius i la gestió documenta i els valors i els suports dels documents i el circuit documental, entre d'altres objectius.
Objectius:
-Conèixer què es la Xarxa d'Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona.
-Conèixer breument el context legislatiu dels arxius i la gestió documental.
-Per a què serveix un Sistema de Gestió Documental i Arxiu Corporatiu (SGDAC).
-Saber interpretar el Quadre de Classificació.
-Què són i com es fan les transferències a l'arxiu
municipal.
-Saber identificar els diferents tipus documentals que formen part d’un expedient.
-Saber l’antiguitat màxima dels documents a custodiar en l’arxiu de gestió.
-Sol·licitar documentació en préstec a l’arxiu municipal.
-Realitzar el seguiment i retorn de la documentació prestada per l’arxiu municipal.
-Comprendre els lligams dels arxius de gestió amb l’arxiu municipal i a la inversa.
-Conèixer i ser conscients de les tasques fonamentals que es realitzen en els arxius de gestió per a tota l’administració municipal.
-Millorar la qualitat del servei oferta des dels arxius de gestió dins el SGDAC.
Continguts:
-La Xarxa d'Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona.
-Els documents municipals: valors i suports.
-Gestió documental i arxiu: legislació i conceptes.
-Els documents de treball i documents d’arxiu. Què cal fer amb cadascun d’ells.
-Els arxius de gestió dins el SGDAC. El circuit documental.
-El quadre de classificació (QdC):
- Què és?
- Com s’ha d’interpretar el quadre de classificació ?
- Com s’hauria d’aplicar a la documentació que produeix la nostra unitat o dependència?
-Els tipus documentals. Què són? Per a què serveixen i
-La descripció i el sistema de recuperació de la documentació.
-La Norma de Descripció Arxivística de
Catalunya (NODAC): conceptes bàsics.
-Gestió del préstec en l’arxiu de gestió (sol·licitud; seguiment i retorn de la documentació a l’arxiu municipal). Diferència entre el procediment
de consulta i préstec.
-Transferència documental:
- Què és?
- Com es prepara?
- Com s’executa. La instrucció de treball de la transferència.
-Avaluació dels documents. El valor dels documents. Eliminació, tria i conservació.
-Calendari de conservació. Conservació parcial; temporal i permanent.
-Els arxius municipals dins la societat.
Assistents
Destinatari: Personal administratiu dels Ajuntaments.