19/04/2021 11:33 h.
Com ens ha afectat la pandèmia als serveis digitals
Durant el 2020 el 81% de les entrades han estat telemàtiques (respecte al 72% del 2019), el que van suposar més de 122.000 peticions de ciutadans i empreses per aquest via a ens locals SeTDIBA. Durant el mes de març de 2021 el percentatge mitjà d’entrades telemàtiques ja ha estat del 82%.
També les comunicacions i notificacions emeses des dels ens locals cap a la ciutadania han mantingut aquesta tendència. Al 2020 el 79% de les sortides de documentació han estat telemàtiques (respecte al 64% 2019). Veiem com aquest augment continua aquest 2021, on el percentatge mitjà d’entrades telemàtiques el darrer mes de març és del 84%.
Per ajudar a consolidar aquesta tendència, des de l'Àrea d'Innovació, Governs Locals i Cohesió Territorial s'ofereixen recursos tècnics i econòmics que tenen per objectiu la construcció d'una societat inclusiva en l'ús del canal digital. En el cas dels ens locals beneficiaris de SeTDIBA, a través del recurs de catàleg Suport a la ciutadania en la tramitació electrònica, la Diputació ofereix un servei de suport gratuit tant per a l'ens local com per al ciutadà, que vol ajudar a tots els col·lectius socials en l'ús del canal digital amb la seva administració de proximitat. Trobareu més informació sobre aquest recurs al catàleg https://catalegdeserveis-cercador.diba.cat/fitxa?id=21282
D'altra banda, a través del recurs de catàleg Promoció del canal electrònic en la relació amb les entitats i les empreses prestem suport econòmic als ens locals de fins 50.000 habitants, consells comarcals, mancomunitats i consorcis locals. per aproximar empreses, entitats i altres col·lectius obligats a la tramitació electrònica, a través de tallers pràctics. Trobareu més informació sobre aquest recurs al catàleg https://setdiba.diba.cat/tallers-de-promocio-del-canal-electronic-per-entitats-empreses