Fer una sol·licitud

L’administració electrònica permet comunicar-te amb el teu ajuntament les 24 hores del dia, els set dies de la setmana, durant els 365 dies de l’any. Així que si has de presentar qualsevol escrit o petició, fes-ho electrònicament i podràs fer-ho en qualsevol moment i t’estalviaràs desplaçaments. Aprofita les noves tecnologies per fer les teves gestions!

 

Pas a pas

1  2  3  4  5  6  7


1

Adreça’t al web de l’ens on vulguis presentar la teva petició.


2

Per fer el tràmit es requereix una autenticació personal. Pots utilitzar l’idCAT Mòbil o un certificat personal com el DNI electrònic o Cl@ve.

 


3

Si hi accedeixes amb certificat digital, es captaran les dades personals del certificat i només caldrà que completis la resta de camps de la sol·licitud indicant que vols presentar-te a l’oferta concreta i que adjuntes la documentació que es requereix en les bases de la convocatòria.


4

Un cop completada la instància, cal adjuntar documents annexos, si escau.

Fes clic a l’opció de pujar documents, assegura’t que aquests tenen el format permès i adjunta’ls correctament.

Consell: et recomanem que posis cada document individualment i amb un títol clar perquè puguis veure a simple vista els documents que ja has adjuntat.

 


5

Un cop hagis adjuntat els documents, segueix amb la tramitació per finalitzar el tràmit. Se’t mostrarà un resum del document i, aleshores, se’t demanarà signar el tràmit.

 


6

En compliment de la normativa de protecció de dades, alguns formularis requereixen clicar la casella de verificació informativa.


7

1. Un cop l’hagis signat, el tràmit quedarà presentat i en podràs descarregar el justificant de presentació, on constaran totes les dades i els documents que hagis presentat. Et pots descarregar el rebut per tenir un comprovant de garantia conforme has fet el tràmit i et cal justificar-ho.

 

Consell: els webs de les administracions contenen els documents durant un període de temps indeterminat i, a vegades, poden desaparèixer en un període curt de temps. Per conservar aquesta documentació, et recomanem que la descarreguis al teu ordinador.

︿


Preguntes més freqüents

Aquest tràmit permet la presentació d’una instància o l’aportació de documentació a l’ens al qual vols adreçar-te. Pots utilitzar aquest tràmit genèric de presentació d’instàncies sempre que no existeixi un tràmit específic per a la gestió que vols fer.

Si existeix un tràmit específic per fer la gestió, hauràs d’utilitzar-lo, preferentment. En cas que utilitzis una instància genèrica, l’ens podrà rebutjar-te el tràmit i requerirà que registris d’entrada un nou tràmit utilitzant el formulari específic.

Al web de l’ens on vols adreçar la petició, sovint, la trobaràs a la pàgina inicial. També pots cercar-la des del cercador del web «Instància genèrica», o bé dins l’apartat de serveis i tràmits.

Qualsevol persona interessada o la persona que legalment representa a la interessada. D’acord amb l’article 14 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, a partir de l’1 d’octubre de 2016 els següents col·lectius estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l’Ajuntament:

  • les persones jurídiques
  • les entitats sense personalitat jurídica.
  • els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que portin a terme amb les administracions públiques en exercici de l’activitat professional esmentada. En tot cas, s’entén que dins d’aquest col·lectiu s’hi inclouen els notaris i els registradors de la propietat i mercantils.
  • els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l’Administració.

El tràmit és gratuït, tot i que la tramitació pot derivar en el pagament de taxes o impostos en funció del tipus de sol·licitud.

︿


Problemes més habituals

Si no has trobat la manera de dur a terme aquest tràmit electrònic, pots presentar una instància genèrica des de l’apartat de tràmits i gestions del web.

︿


Tinc dubtes. On em puc adreçar?

  • Al servei de suport a la ciutadania, en cas que vulguis fer el tràmit amb un ajuntament SeTDIBA. Es tracta d’un servei gratuït sense cost addicional.
    • Telèfon: 93 595 04 64
    • Correu electrònic: tràmits@diba.cat
    • Formulari del web Fem-ho fàcil
  • Aquí pots consultar la llista d’ajuntaments que ofereixen aquest servei.
  • A l’ajuntament, pels canals habituals (telèfon, correu electrònic, presencialment...)

︿


On puc trobar més informació?

Aquest vídeo d’exemple mostra com presentar una instància genèrica a un ajuntament:

 

︿