09/11/2020 10:20 h.

Celebrada la segona sessió del grup de treball de direcció pública professional de la xarxaCORH

Comparteix

El divendres 6 de novembre es va celebrar, en format virtual, la segona sessió del grup de treball de direcció pública professional de la xarxaCORH.

Una de les prioritats del nou mandat de la Diputació de Barcelona és avançar en la creació d’un sistema de direcció pública professional que asseguri la idoneïtat i competència professional d’aquesta figura i que reforci l’eficiència, la transparència i la confiança, tot revertint en una millora de la gestió pública i un millor servei per a la ciutadania. En concret, es vol treballar en l’elaboració d’un model tipus de direcció pública professional, que sigui aplicable a qualsevol ajuntament, i que inclogui la definició del perfil professional, marc competencial, procediment de selecció i sistema d’avaluació, entre d’altres aspectes.

Per dur a terme aquest projecte, la Diputació ha pensat en la xarxaCORH com a plataforma de professionals amb experiència que treballa en xarxa i comparteix, des de fa temps, informació i coneixement en el marc de l’espai presencial de la CORH (ara, també virtual).

Així, el passat mes de juliol, es va constituir el grup de treball que lidera aquest projecte, format pels socis/es de la xarxa de 16 ajuntaments que voluntàriament han decidit participar-hi, juntament amb un equip transversal de tècnics/es de la Gerència de Serveis d’Assistència al Govern Local de la Diputació de Barcelona.

En la segona sessió, celebrada el divendres passat, es va avançar en la definició del règim jurídic de la direcció pública professional, en els criteris per a la seva determinació en els ajuntaments, i en el seu perfil professional, tant des del punt de vista funcional com competencial.

La propera reunió està prevista per al mes de gener, i servirà per avançar la definició d’aspectes com el procés de selecció o l’avaluació del rendiment, entre d’altres.