Imatge: Diputació de Barcelona
Imatge: Diputació de Barcelona
La Diputació de Barcelona ha aprovat avui, 10 d'abril, les bases de la 38a edició dels Premis de Comunicació Local 2025. Seguint la seva llarga trajectòria de suport a la comunicació local i als mitjans d’informació d’aquest àmbit, la corporació torna a convocar uns premis que tenen com a objectiu distingir i potenciar la comunicació de proximitat. El termini de presentació de candidatures s'obrirà el 2 de juny i finalitzarà l’1 de juliol.
Imatge: Diputació de Barcelona
Imatge: Diputació de Barcelona
Per fer front al repte que suposa la implantació i l’ús de la intel·ligència artificial al món local, la Diputació de Barcelona ha creat Local.IA, un ecosistema normatiu d’instruments, models i recursos de formació i d’assistència, dissenyat per ajudar les administracions públiques a desplegar la IA de manera responsable i ètica.
Imatge: Diputació de Barcelona
Imatge: Diputació de Barcelona
La corporació ha aprovat, aquest dijous, 10 d'abril, concedir 44.713.301,14 € per garantir els serveis mínims i l’activitat dels governs locals de la província, en el marc del Catàleg de serveis 2025. La distribució dels ajuts és de caràcter pluriennal, amb 38.747.381,11 € per a aquest 2025 i 5.965.920,03 € per al 2026.
Foto: Pixabay
Paral·lelament als cursos promoguts pel Gabinet de Premsa i Comunicació, la Diputació ofereix una gran varietat de propostes formatives en diferents formats, entre les quals n'hi ha de l'àmbit de la comunicació i també de temàtiques més transversals, com la salut, la gestió del temps, la mobilitat i altres.
Foto: Pixabay
Al segon trimestre continuem oferint cursos per millorar els serveis de comunicació municipals. Aporten coneixements i eines sobre l'estratègia a seguir en xarxes socials, l'ús de la intel·ligència artificial o com treballar per la veracitat de la informació enfront de les notícies falses, entre altres temes.
Foto: Pixabay
Els propers dies 28 i 30 d’abril tindrà lloc el “Taller de Social Media Strategy”, organitzat pel Col·legi de Periodistes de Catalunya, en modalitat on line, per donar eines sobre com establir objectius per a les xarxes socials i assegurar que cada esforç estigui alineat amb els objectius generals de les institucions. Es posarà l'accent a crear un pla de continguts ben detallat.
Foto: CUIMP
La preparació d’aquesta jornada, organitzada pel CUIMPB - Centre Ernest Lluch per al 28 d'abril, parteix de la convicció que estem davant d’un canvi de rasant pel que fa a la regulació dels serveis audiovisuals i, en general, dels mitjans de comunicació, tenint en compte els canvis normatius produïts en el darrer any i els que hi haurà en els propers mesos.
Foto: Mercat Audiovisual de Catalunya
Foto: Mercat Audiovisual de Catalunya
Dins del marc del Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC), els tècnics i regidors de comunicació dels ajuntaments de la província tindran l’oportunitat de participar en una sessió de treball exclusiva i a porta tancada, que es farà l’11 de juny, a Granollers, dedicada a explorar i compartir recursos i estratègies audiovisuals per a la comunicació local.
Foto: Xavier Subias
El filòsof i assatgista José Antonio Marina, va parlar, el 20 de febrer, dins el Cicle de converses directives, sobre com la intel·ligència pràctica pot ajudar a gestionar millor les institucions públiques en un moment d'innovació tecnològica i de canvi social. El vídeo de la conversa completa es pot veure a YouTube.
Foto: Diputació de Barcelona
El periodista té clar que el missatge institucional s’ha de construir pensant en les persones destinatàries i amb un objectiu clar. Gabilondo va participar, el 20 de març, a Can Serra, en una de les sessions del Cicle de converses directives, convidat per la Diputació. El vídeo de la conversa completa es pot veure a YouTube.
Foto: Diputació de Barcelona
Foto: Diputació de Barcelona
La Diputació de Barcelona ha llançat la campanya “Sense anar més lluny”, amb un triple objectiu: posicionar les comarques de Barcelona com a destinació turística d’interès entre el públic local i de proximitat; promocionar el turisme de qualitat, responsable i sostenible, i impulsar la marca turística Barcelona és molt més.