caesen

Notificació electrònica

L’administració està obligada a comunicar-se electrònicament. Una notificació o comunicació electrònica és la forma en què l’administració es comunica formalment amb la ciutadania i amb les empreses. A través d’aquest sistema, l’administració garanteix el dia i hora en què s’ha enviat una informació i en quin moment i quina persona hi ha accedit a la mateixa.

Si sou un col·lectiu obligat a comunicar-vos electrònicament amb l’administració (empreses, entitats, associacions) o bé sou una persona no obligada però us heu subscrit o heu acceptat rebre notificacions electròniques, en el moment que una administració us envií una notificació electrònica rebreu alhora un correu electrònic d’avís de notificació i, opcionalment, un missatge SMS al mòbil si l’heu facilitat.

 

Pas a pas

1  2  3  4  5


1

 

Si heu rebut un correu electrònic d’avís de notificació electrònica disposareu d’un enllaç en el mateix correu per accedir-hi. Cliqueu a “Accés a la notificació".

També podeu consultar les notificacions electròniques des de l’apartat de tràmits electrònics del web municipal. Es recomana no accedir-hi mai a través d’una cerca a Google.
 


2

 

Les notificacions demanen identificació per accedir-hi. Trieu el sistema d’identificació preferit tenint en compte que, segons l’assumpte que tracti la notificació es requerirà ús de certificat digital o bé us permetrà accedir-hi amb IdCatmòbil i contrasenya.


3

 

Un cop us heu identificat, accedireu a la notificació.


4

 

El fitxer o fitxers que es notifiquen es troben a la part superior dreta. Aquesta notificació només es podrà consultar des d’aquest espai durant un termini. Per conservar aquesta notificació heu de descarregar-la al vostre ordinador.

Des d'aquesta pantalla podeu accedir a la bústia de notificacions des de l'opció "Torneu a la bústia"
 


5


Us recomanem que tanqueu la vostra sessió (especialment si heu accedit des d'un ordinador públic o compartit) utilitzant l'opció "Surt" que trobareu en la part superior dreta de la pantalla.

 

︿


Com m’identifico? 

El correu electrònic d’avís de notificació electrònica t’informarà dels sistemes d’accés a la notificació.

A les notificacions s'hi pot accedir amb:
 

 

Contrasenya d’un sol ús

En cas que puguis accedir-hi amb contrasenya d’un sol ús, en el missatge de correu tens la informació de les dades de contacte de la persona que pot recollir la notificació. 

 

El sistema et demanarà les dades següents:

 

Actualment, la generació del codi als ajuntaments SeTDIBA només funciona a través del correu electrònic. El correu electrònic que facilitis en aquest moment ha de coincidir amb el correu electrònic de la notificació.

El codi que es rep per correu electrònic té una validesa de 30 minuts.

Un cop introduït el codi rebut per correu electrònic, s’obrirà la pantalla per accedir a la notificació.

 

idCAT Mòbil

En cas que disposis d’idCAT Mòbil, indica el teu número de telèfon i el codi que rebis al teu dispositiu mòbil.

Et recomanem que, si no estàs donat d’alta a l’idCAT Mòbil, el sol·licitis per poder simplificar com t’identifiques en fer els teus tràmits per internet. Informa-te'n

 

Certificat digital

En cas que disposis de certificat electrònic, pots accedir a la notificació amb un certificat digital. Consulta els certificats admesos per accedir a una notificació. 

︿


Preguntes més freqüents

Generalment, a partir de la notificació, disposes d’un termini de temps per poder presentar la documentació, portar a terme les accions que es requereixen en la notificació o mostrar la teva disconformitat. És important conèixer aquest termini de temps, ja que passat aquest termini sense que hagis fet l’acció, l’ajuntament continua amb el procediment.

Si no entens el contingut de la notificació, no dubtis a comunicar-te amb el teu ajuntament pels diferents canals disponibles.

Si formes part d’un dels col·lectius obligats a acceptar la recepció de notificacions electròniques (entitats, empreses, col·lectius de professionals col·legiats quan actuen com a professionals o treballadors públics) o has acceptat rebre notificacions electròniques, s’entendrà que la notificació s’ha realitzat, tot i que no hi hagi hagut accés. En tot cas, l’ajuntament té constància que la notificació s’ha efectuat correctament i continuarà amb el procediment administratiu que correspongui.

Si no formes part d’un col·lectiu obligat, a part de rebre la notificació electrònica, també la rebràs al domicili postal.

Sí, pots accedir directament a la teva bústia de notificacions des de l’apartat «El meu espai personal» del web del teu ajuntament. En aquesta bústia apareixeran les notificacions que t’han fet bona part de les administracions catalanes.

Si hi havies accedit durant el termini en què la notificació estava disponible, podràs accedir-hi un cop caducat el termini d’accés. La notificació quedarà rebutjada sense acció.

Si no hi havies accedit, caldrà que t’adrecis al teu ajuntament pels canals habituals.

El correu electrònic que indica que es tracta d’una notificació electrònica és només un avís. Comprova els correus rebuts al correu brossa o comprova amb l’administració corresponent que el correu que vas facilitar sigui correcte.

En cas que formis part d’un dels col·lectius obligats, et recomanem que accedeixis a la teva bústia de notificacions amb l’idCAT Mòbil o amb certificat de forma periòdica. 

Sí, el sistema et permetrà accedir-hi, tot i que t’informarà que aquesta notificació ja ha estat acceptada (i t’indicarà la data i l’hora). Cal tenir en compte que aquesta notificació desapareixerà al cap d’un temps. Es recomana descarregar la notificació al teu ordinador.

︿


Problemes més habituals

Pots accedir a la teva bústia de notificacions seguint els següents passos:

1. Des de la pàgina inicial del web municipal, a l’apartat de tràmits electrònics.

2. Des de l’apartat Serveis i tràmits hi podràs accedir des de Notificacions electròniques o des del meu espai personal.

Accediràs a la bústia de notificacions electròniques d’aquell ajuntament, però recorda que pots accedir a la bústia de notificacions de totes les administracions amb les quals tinguis tràmits.

Al missatge de correu electrònic hi tens les dades per poder accedir a la notificació. Comprova que hi estàs accedint amb el CIF/NIF de la persona a qui s’ha enviat la notificació i que tens accés al correu electrònic que consta en les dades de la notificació.

Si utilitzes un certificat o l’idCAT Mòbil, comprova que el CIF/NIF coincideix amb les dades que consten en el correu electrònic.

Si no disposes de les dades necessàries per recollir la notificació, hi ha algun error en les dades o les vols modificar, posa’t en contacte amb el teu ajuntament i informa d’aquest aspecte perquè puguin fer les modificacions necessàries del destinatari de la notificació.

Pots fer aquest tràmit electrònicament. Si necessites suport per fer-ho, adreça’t al servei de suport a la ciutadania: Fem-ho fàcil!

Es pot accedir a una notificació concreta des de:

  • L’enllaç d’accés a la notificació, indicat al correu electrònic d’avís d’aquesta notificació (veure la imatge).
  • L’espai de notificacions electròniques que ha dipositat un ens per a un determinat usuari.
  • La seu electrònica de l’organisme que ha enviat la notificació.

︿


Tinc dubtes. On em puc adreçar?

  • Al servei de suport a la ciutadania, en cas que vulguis fer el tràmit amb un ajuntament SeTDIBA. Es tracta d’un servei gratuït sense cost addicional.
    • Telèfon: 93 595 04 64
    • Correu electrònic: tràmits@diba.cat
    • Formulari del web Fem-ho fàcil
  • Aquí pots consultar la llista d’ajuntaments que ofereixen aquest servei.
  • A l’ajuntament, pels canals habituals (telèfon, correu electrònic, presencialment...)

︿


On puc trobar més informació?

︿